Høstmarked 2017

Høstmarkedet blev en stor succes med smagsprøver, rundvisning, bålmad, kursus og et foredrag. Vores tema var mere mad fra egen dyrkning, og kurset omhandlede derfor æble og frugtdyrkning (Anders Lindgård), mens foredraget var om dyrkning af jorden (Karl Henning Mikkelsen).

Kok og smørrebrødsfrue Githa Bernnorth kreerede de skønneste mini-kager, to spreads og en lækker tomatsalat med masser af urter og bær fra Naturplanteskolens egne haver. Velkomst-teltet var bemandet med Winie og Karin fra Andelsfrugthaven.

Der var rundvisning ved Aiah og bålmad ved bestyrelsesmedlemmerne Karen Ingrid og Lisbeth. Medlemmer af naturplanteskolens venner, Charlotte havde lavet bøtter med surdej til at købe med hjem, og Søren Holt uddelte smagsprøver af verdensrekord fermenteringen fra i sommers samt hans egne junifaldsæbler, som var fermenteret så de smagte som sprøde oliven.

Vi havde godt besøg og en super god stemning, trods et lidt gråt og kedeligt vejr. Tak til alle deltagere. Vi glæder os allerede til næste års høstmarked og det kommende forårsfest, der skyder sæsonen i gang for kunder medlemmer og venner af Naturplanteskolen.