Design din naturhæk

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Drømmer du om en blomstrende hæk med masser af summende insektliv og måske lidt spiselige blomster og bær, så kom og vær med, når vi fortæller om buske og små træer, der er egnet til en naturhæk.

Permablitz – fra græs til blomstermark

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Permablitz - Hvad er det? Det er en flok mennesker, som mødes og løser en opgave i fællesskab og slutter af med fælles mad og hygge. Vi drømmer om en blomstermark til pluk selv og til de økologiske blomsterbindingskurser vi gerne vil tilbyde.

Dine første gravefri kartofler

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Lær om hvordan du dyrker kartofler uden at grave og samtidig får gjort klar til næste års grøntsags- eller blomsterbed. Læg kartofler oven på jorden, og høst dem med de bare hænder, når det er tid.

Podekursus

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Kunne du tænke dig at prøve kræfter med at pode træer og få dine egne podede frugttræer med hjem, så er det en nem og billig vej til flere yndlingfrugttræer. På dette kursus Vi lærer om podekviste, grundstammer, snitteteknik, ombinding, pasning og pleje af dit nye lille frugttræ.

Lær at flette dit eget bønnestativ

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Bønnestativer af pileflet er flotte og funktionelle til alle klatrende planter, og de kan laves i flere størrelser afhængig af dit behov. Her fletter du sammen med andre og lærer teknikken, så du får pilens egenskaber ind i fingrene og kan fortsætte hjemme med både denne og andre slags pileflet.

Flerårige grøntsager og gamle køkkenurter

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Med permakulturens interesse for bæredygtige, nemme og gennemtænkte dyrkningssystemer og en mangfoldighed af spiselige afgrøder, genopdager vi de flerårige grøntsager med potentiale for høst næsten året rundt.

Smagedag med fokus på tidlige grøntsager

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Smagedage - Kom og smag på udvalgte planter i vores store spiselige sortiment. Du vil sandsynligvis blive præsenteret for mange nye grøntsager og planter, du aldrig har mødt. I planteskolens Café Vild kan du købe kaffe/te, kage og frokost.
Vi har smagedag hver næstsidste søndag i måneden fra den 21. april til den 20. oktober 2024.

Mors dag – rundvisning og pizza

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Mors dags-rundvisning i Naturplanteskolens spiselige have med permabede, frugtlund, hügelbede og årstidens høst af blomster og bladgrønt, flerårige kål og smukke løg. Vi demonstrerer pluk og samling af en smuk og spiselig blomstersalat.

Nattergaletur

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Vores fuglekyndige naturfotograf Carsten Høyer vil lede en tidlig morgentur gennem Naturplanteskolens haver, skove og lysninger og få os til at spidse ører efter de mange forskellige fuglestemmer.

Den vilde have

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Med udgangspunkt i et livs erfaringer og Naturplanteskolens lille naturoase på 16000 m2 fortæller hortonom og indehaver af Naturplanteskolen Aiah Noack om, hvad der skal til for at skabe mere liv i vores små haver.

Smagedag med fokus på krydderurter

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Smagedag med fokus på flerårige kål