Café og gårdbutik

Café Vild er en afdeling af Naturplanteskolen og caféen har åbent samtidig med Naturplanteskolens åbningstider.

Café Vild byder på skovturskaffe (økologisk filterkaffe), te, juicer og kager på hverdage.

I weekender og helligdage har vi yderligere natursandwich på menuen. Natursandwich er en rugbrødssandwich med årstidens grønsager og bladgrønt fra vores egen have og væksthuse.

Der er visse dage andre retter på programmet, som hjemmebagt grønsagstærte med friskplukket Fantasilat, hjemmelavet urtesuppe med friskbagt brød eller hjemmelavede urtepandekager med årstidens grønsagsfyld.

Til børn har vi halve portioner af dagens frokostret samt rosinboller med smør.

Alle vores retter tager udgangspunkt i, hvad man kan bruge årstidens grønsager til, og særligt årstidens flerårige grønsager, spiselige blomster og anderledes bladgrønt, der også er nemt at dyrke i sin egen have.

Vi eksperimenterer og tager gerne imod feedback for vores retter og serveringer, da det er vigtigt for os at blive bedre og klogere og lære af det, vi hører fra vores kunder. For eksempel bliver vores natursandwich betegnet som JUBELSANDWICH – og det er vi naturligvis  glade for!

Vi bifalder økologi og biodynamik i vores valg af råvarer. Både vores have og planteskolen er økologisk certificerede.

Kontakt os om at holde et arrangement hos os, en fødselsdag, en venindekomsammen, eller andet. I somerperioden kan det være udenfor eller i cafeen. Om vinteren kan man ligeledes leje caféen til at holde kurser med op til 12 personer.

Vi giver gerne et tilbud og er altid med på at sørge for noget helt særligt for jer. Skriv på spisdinhave@naturplanteskolen.dk

Velkommen!

Gårdbutikken tilbyder

Hele året:

• Økologisk frø af egen avl bl.a. spiselige blomster, flerårige grøntsager, krydderurter.
  • Biodynamisk frø af grønsager og blomster.
  • Frøblandinger til blomstereng, øget biodiversitet, grøngødning, jordløsning mm.
  • Havebogsbutik med fokus på permakultur og bæredygtighed i haven.
  • Økologisk plantegødning.
  • Økologisk spagnumfri jord og jordforbedringsprodukter.
  • Håndlavede skærebrædder i bedste kvalitet og flotte detaljer.
  • Lokal honning.
  • Bagsværd lakrids.
  • Vibe Aronia juice.

Sidst på vinteren og foråret finder du endvidere:

• Økologiske læggekartofler og sætteløg.
  • Biodynamiske kartofler, grøntsager og rodfrugter.