Café og gårdbutik

Café Vild

Cafe Vild er en afdeling af Naturplanteskolen og caféen har åbent samtidig med Naturplanteskolens åbningstider.

Cafe Vild byder på skovturskaffe (økologisk filterkaffe), te, juicer og kager på hverdage. I weekender og helligdage har vi yderligere en frokostret på programmet.

Vores speciale er natursandwich, som er rugbrødssandwich med årstidens grønsager og bladgrønt fra vores egen have og væksthuse.

Der er visse dage andre retter på programmet, som hjemmebagt grønsagstærte med friskplukket Fantasilat eller hjemmelavet urtesuppe med friskbagt brød. Eller hjemmelavede urtepandekager med årstidens grønsagsfyld.

Til børn har vi halve portioner af dagens frokostret samt rosinboller med smør.

Alle vores retter tager udgangspunkt i, og grunden til at vi har etableret en lille café i tilknytning til Naturplanteskolen, hvad man kan bruge årstidens grønsager til, og særligt årstidens flerårige grønsager, spiselige blomster og anderledes bladgrønt, der også er nemt at dyrke i sin egen have. Vi eksperimenterer og tager gerne imod feedback for vores retter og serveringer, da det er vigtigt for os at blive bedre og klogere og lære af det, vi hører fra vores kunder. For eksempel er vores natursandwich blevet betegnet som JUBELSANDWICH fra kunderne – det er vi naturligvis ret glade for!

Vi bifalder altid økologi og biodynamik i vores valg af råvarer og både haven og planteskolen er økologisk certificerede. Vi har valgt at undlade at få Café Vild økologisk certificeret, da det er ret krævende i forhold til dokumentation mv. Vi håber på jeres forståelse.

Spørg os om at holde et arrangement hos os, en fødselsdag, en venindekomsammen, eller andet. Vi giver gerne et tilbud og er altid med på at sørge for noget helt særligt for jer. Skriv på spisdinhave@naturplanteskolen.dk

Velkommen!

Gårdbutikken tilbyder

Hele året:

• håndlavede skærebrædder i bedste kvalitet og flotte detaljer
  • lokal u-opvarmet honning, stort udvalg af kraftige og milde varianter samt med crisp
  • økologisk olivenolie og olivenprodukter fra Katalonien
  • økologisk mel og hampete fra Bornholm
  • pasta og pesto fra Pastariget
  • havebogsbutik med fokus på permakultur og bæredygtighed i haven
  • delikatesser som Bagsværd lakrids, Vibe Aronia juice
  • organiske plante- og havegødninger fra dels melormeproduktion dels hønsemøg
  • økologisk jord og jordforbedringsprodukter.

Sidst på vinteren og foråret finder du:

• økologiske læggekartofler i bedste kvalitet
  • økologiske frø af egen avl bl.a. spiselige blomster, flerårige grøntsager, krydderurter
  • biodynamiske frø af grøntsager
  • biodynamiske grøntsager og rodfrugter
  • økologiske appelsiner og citrusfrugter fra Valencia.

Op til jul har vi gran, juledekorationer og andre julevarer i lokal og bæredygtig kvalitet.