Videoer fra Naturplanteskolen

Humus er guld

I 2023 kunne Naturplanteskolen fejre sit 10 års jubilæum, og i den forbindelse blev der lavet en jubilæumsudstilling, som er samtidsaktuel, såvel som historiske og lokal.

Indehaver Aiah Noack fortæller om dens indhold: historien, der starter med istidens ophør til selvforsyning, kår og virkelighed for folk på landet igennem 250 år til nutidens CO2 udslip, klimakrise og løsningsmulighederne som permakultur og helhedstænkning i samarbejde med naturen byder på.

Udstillingen kan ses på Naturplanteskolen i Hedehusene om sommeren og kan i vinterperioden fra oktober til marts lejes til udstilling og foredrag til biblioteker, skoler, væresteder, politiske debat-fora mv. Udstillingen fylder 15 store plancher samt rekvisitter, der vedrører perioderne fra istiden til om 25 år.

Dertil hører fire videoer på YouTube i serien “Humus er Gud”. Kontakt foreningen@naturplanteskolensvenner.dk for yderligere oplysninger om leje og baggrund mv for arbejdet.

Se de 5 videoer her!

Permakultur i haven

Begynd dit bæredygtige haveliv med enkelt og praktisk indblik i, hvad permakultur står for.

Igennem 10 videoer guider Naturplanteskolens ejer, permakulturekspert og hortonom Aiah Noack, dig frem til din egen permakulturhave.

Se de 10 videoer her!

The Forest Garden

The edible forest garden at Natures Plant Nursery in Denmark is presented by owner, permaculturist and PhD in horticulture Aiah Noack.

The idea and essence of the garden is a demonstration of edible plants and plant systems, that are resilient in terms of climate change, sustainability and self-sufficient living in balance with a rich and biodiverse nature.

Natures plant nursery grow and sell a wide variety of perennial edible plants, more than 500 different, of which a majority is homegrown and organic.