Skær ansigt på dit græskar

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Skær ansigt på dit græskar - i efterårsferien inviterer Naturplanteskolen børn og deres familie ud i haven til hyggelige aktiviteter, med fokus på at få mest muligt ud af de råvare som efteråret byder på.

Permakultur for alle (Weekend-kursus)

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Benyt dig af muligheden for at komme bag begrebet permakultur, der er en naturvenlig og mangfoldig måde, der bruges lokalt såvel som verden over med stor effekt.

Kr. 1950,00

Lær at flette en tatza kurv

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Det flotte keltisk-lignende mønster gør denne polske brødkurv dekorativ både på bordet og på væggen. Lær at flette den på Naturplanteskolen. Med kun 36 pil kan denne kurv nem flettes på en eftermiddag både af erfarne pileflettere og nybegyndere.

kr.400,00

Naturjulemarked (Lørdag)

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Naturplanteskolen slår igen i år dørene til vores hyggelige naturjulemarked. Lav en vild og bæredygtig juledekoration med ting du selv er med til at hente i vores skov, mens kan du nyde vores gammeldags æbleskiver og et glas gløgg, til både børn og voksne, kaffe og andre lækkerier.

Naturjulemarked (Søndag)

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Flet din egen svampekurv (weekendkursus)

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Denne rammeværkkurv er en dejlig let og rummelig kurv ideelt til at samle svampe i skoven eller grønt fra haven. Lær at flette den på Naturplanteskolen over en hyggelig vinterweekend.

Selvforsyning i egen have

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Selvforsyner i egen have – ti vinteraftener om haven og dens omlægning til permakultur og med selvforsyning i fokus. Med permakultur bliver haven nemmere og mere naturvenlig, samtidig med at den er praktisk og spiselig og der er noget at høste året rundt.

Fra pløjelandbrug til fødevareproducerende skove

Taastrup Kulturcenter Poppel allé 12, Taastrup, Danmark

Kom og hør Mira Illeris og Esben Schultz, fortælle om deres konkrete erfaringer med etablering og drift om skovlandbrug på deres eget sted Permakulturgaarden, Skovvirke. Her har de gennem mange år har arbejdet med permakultur-landbrug som modstykke til det konventionelle landbrug.

Praktisk permakultur i haven (weekendkursus)

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Permakultur blandt andet en naturvenlig og mangfoldig måde at dyrke jorden på, som bruges over hele verden med stor effekt. På dette kursus tager du et stort skridt ind i permakulturens frodige verden.

Kr. 1950,00

Sæsonåbning 2024

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Sæsonåbningsfesten på Naturplanteskolen har FORÅRSFORNEMMELSER som tema, og byder tips til de første forårsopgaver, idéer til de første forårsglæder og forårsoverraskelser, rundvisning i den spiselige have m.v.

Design din naturhæk

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Drømmer du om en blomstrende hæk med masser af summende insektliv og måske lidt spiselige blomster og bær, så kom og vær med, når vi fortæller om buske og små træer, der er egnet til en naturhæk.

Permablitz – fra græs til blomstermark

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Permablitz - Hvad er det? Det er en flok mennesker, som mødes og løser en opgave i fællesskab og slutter af med fælles mad og hygge. Vi drømmer om en blomstermark til pluk selv og til de økologiske blomsterbindingskurser vi gerne vil tilbyde.