Dyrk selv svamp

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Lær at dyrke svampe selv. Med en plastikspand, noget strøelse, en gryde, god hygiejne samt ganske få andre ting og dit svampemycelium, kan du dyrke svampe selv til hele familien i vinterperioden.

Arrangement om skovlandbrug

Taastrup Medborgerhus Taastrup Hovedgade 71, Taastrup

Sammen med Danmark Naturfredningsforeningen og Permakultur Danmark afholder vi et seminar om skovlandbrug. Programmet indeholde en del oplæg fra gode mennesker, der har erfaring og visioner for skovlandbrug.

Biodynamiske grøntsager – fortalt af bio-bonde Karl Henning Mikkelsen

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Karl Henning Mikkelsen er en dedikeret biodynamisk bonde, der siden 1996 på sin gård Højbo ved Brande i Midtjylland, har avlet de bedste kartofler, gulerødder, rødbeder, selleri, porrer, kål mm. Kom og hør hans spændende fortælling, få smagsprøver på hans lækre sager, og køb hans dejlige grøntsager med hjem.

Planteformeringsteknik og -praksis (Kursuspakke)

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

På kurset gennemgår vi gamle og vigtige teknikker som deling af stauder, såning og stratificering af frø, podning af frugttræer samt stiklingeformering af urter og buske.

Min første spiselige have (Kursuspakke)

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Kurset er tilrettelagt for dig, der skal til at begynde på dit haveliv og gerne vil være forberedt. Der bliver omtalt både havelivet på altanen, i nyttehaven, i kolonihaven og i villahaven.

Praktisk efteruddannelse til PDC-holdere

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Kom til inspirerende weekendkursus d. 5. - 6. februar og få gode ideer til, hvordan du kan omsætte dit permacertifikat til praksis.
Start med din egen have! Eller naboens! Eller din altan!

Permakultur for alle (Weekendkursus)

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Benyt dig af muligheden for at komme bag begrebet permakultur, der er en naturvenlig og mangfoldig måde, der bruges lokalt såvel som verden over med stor effekt.

Forårsevent på Naturplanteskolen

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Kom og vær med til at åbne Naturplantskolen for sæsonen 2022. Weekenden byder på haverundvisning og workshop om frø for børn.

Forårsevent på Naturplanteskolen

Flet dit eget bønnestativ

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Bønnestativer er flotte og funktionelle til alle klatrende planter, og de kan laves i flere størrelser afhængig af dit behov. Her lærer du teknikken og fletter sammen med andre, så du får pilens egenskaber ind i fingrene, så du kan fortsætte hjemme med både denne og andre slags pileflet.

Haverundvisning med pizzaspisning

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Kom til haverundvisning, hvor Havebrugskonsulent og ejer af Naturplanteskolen, Aiah Noack, viser rundt på Naturplanteskolen. Efterfølgende er der mulighed for at købe pizzaer, og spise dem i Naturplanteskolens have.

Nattergaletur

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Naturfotograf og fuglekyndige Carsten Høyer vil lede en tidlig morgentur gennem Naturplanteskolens haver, skove og lysninger og få os til at spidse ører, der hvor der er fuglestemmer.