Høstmarked

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Høstmarked med boder, oplæg, haverundvisning og meget mere. Der er salg af økologisk kaffe, te, kage, sandwich og Hansens Is, mens der er tilbud på økologiske frugttræer, bærbuske, krydderurter mm. i planteskolen.

Spiselige blomster og Fantasilater

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Vi springer ud i de spiselige blomster som dyrkes i Naturplanteskolen i rigelige antal. Vi gennemgår de spiselige blomster for smag, udseende, holdbarhed og plukker og fremstiller en festlig og smagsrig Fantasilat, som vi spiser i fællesskab.

Flerårige grøntsager og skønne gamle køkkenurter

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Flerårige grøntsager tager udgangspunkt i både gamle og glemte nordiske køkkenurter og farverige madtraditioner fra andre himmelstrøg. Med permakulturens interesse for bæredygtige, nemme og gennemtænkte dyrkningssystemer og en mangfoldighed af spiselige afgrøder genopdager vi de flerårige grøntsager med potentiale for høst næsten året rundt.

Bagte æbler og æbler på glas

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Bagte æbler og æbler på glas - i efterårsferien inviterer Naturplanteskolen børn og deres familie ud i haven til hyggelige aktiviteter, med fokus på at få mest muligt ud af de råvare som efteråret byder på.

Vildgæret cider og æbleeddike (Workshop)

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Torsdag 19. oktober 2023 - Vildgæret cider og æbleeddike - en workshop om brugen af nedfaldsæbler Et kraftigt blæsevejr på en efterårsdag efterlader mange æbler på jorden. De får en hård medfart og skal bruges, inden de rådner. Mostning til cider eller rivning til æbleeddike er smagfulde og sikre veje til at give ny værdi […]

Bagte æbler og æbler på glas

Skær ansigt på dit græskar

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Skær ansigt på dit græskar - i efterårsferien inviterer Naturplanteskolen børn og deres familie ud i haven til hyggelige aktiviteter, med fokus på at få mest muligt ud af de råvare som efteråret byder på.

Skær ansigt på dit græskar

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Permakultur for alle (Weekend-kursus)

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Benyt dig af muligheden for at komme bag begrebet permakultur, der er en naturvenlig og mangfoldig måde, der bruges lokalt såvel som verden over med stor effekt.

Kr. 1950,00

Lær at flette en tatza kurv

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Det flotte keltisk-lignende mønster gør denne polske brødkurv dekorativ både på bordet og på væggen. Lær at flette den på Naturplanteskolen. Med kun 36 pil kan denne kurv nem flettes på en eftermiddag både af erfarne pileflettere og nybegyndere.

kr.400,00

Naturjulemarked (Lørdag)

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Naturplanteskolen slår igen i år dørene til vores hyggelige naturjulemarked. Lav en vild og bæredygtig juledekoration med ting du selv er med til at hente i vores skov, mens kan du nyde vores gammeldags æbleskiver og et glas gløgg, til både børn og voksne, kaffe og andre lækkerier.

Naturjulemarked (Søndag)