Indlæser Begivenheder

« All Events

• Denne begivenhed er allerede afholdt.

Skær ansigt på dit græskar

søndag 22. oktober 2023, 11:00 - 14:00

- Kr. 100,00
Skær ansigt på dit græskar på Naturplanteskolen

Søndag 22. oktober 2023 – Skær ansigt på dit græskar

I efterårsferien inviterer Naturplanteskolen børn og deres familie ud i haven til hyggelige aktiviteter, med fokus på at få mest muligt ud af de råvare som efteråret byder på. Du kan bl.a. prøve at lave din egen hjemmelavede æblemost af de mange nedfaldsæbler som ligger rundt omkring, eller skærer flotte halloween græskar på permakulturel vis – der hvor intet går til spilde. Hver dag vil der også være bål i haven hvor vi rister æblebåde eller koger lækker græskar suppe. Aktiviteterne foregår torsdag-søndag i tidsrummet mellem kl. 11 – 14, og ledes af naturplanteskolens søde medarbejdere.

Halloween er på trapperne og græskarrene skal skæres. Men har du nogle sinde tænkt på hvor meget godt fra græskarrene man smider væk? På Naturplanteskolen bruger vi alle rester, så når vi har fjernet indmaden fra græskarret bruger vi det til at koge lækker græskarsuppe over bål. Frøene renser vi, så du kan tage dem med hjem og plante græskar i haven til foråret så de er klar til næste halloween. Naturplanteskolens gartner laver en miniworkshop i hvordan og hvornår man kan dyrker græskar og give dem de beste vækstforhold.

Fra ca. kl. 13.30 kan man købe varm græskar/grøntsags suppe med brød

Tilmelding og betaling kr. 100,- pr barn (medfølgende voksne er gratis).

Prisen inkluderer græskar udskæring af et græskar, en pose med græskar frø til at tage med hjem og miniworkshop i græskar dyrkning. Suppe og eksta græskar kan tilkøbes på dagen.

Caféen holder åben alle dage, med mulighed for at købe kaffe, te, kage og sandwich, og planteskolen har gode efterårstilbud på flerårige løgplanter, buske og træer.

Dato:
søndag 22. oktober 2023