Kålkramning og rodfrugtfermentering

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Fermentering af vintergrøntsager er en dejlig, nem og anderledes måde at opbevare og samtidig tilberede grøntsagerne på. Søren Holt, der er en erfaren fermenteringsfreak deler ud af både smagsprøver og viden.

Mærk dig selv: Sanse- og stillevandring

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Kom med på 3 timers sanse- og stillevandring i naturen. Vi starter på Naturplanteskolen og går ud i haven og terrænet med sanserne skærpet af lyde, dufte, smage og fornemmelser.

Naturjulemarked

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Sammen fejrer vi naturen i juletiden. Naturen som vintervejr, kulde, bær, grene, fuglefodring, men også samvær og hygge, varm saft/gløgg, gode traditioner, kreative idéer og meget andet godt.

Pileflet en brødkurv

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Det flotte keltisk-lignende mønster gør denne traditionelle polske brødkurv dekorativ både på bordet og på væggen. Lær at flette den på Naturplanteskolen. Med kun 36 pil kan denne kurv nemt flettes på en eftermiddag, både af erfarne pileflettere og nybegyndere.

Skovhavekursus (Weekendkursus)

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Kurset til dig, der vil plante i flere lag i haven og derved skabe mulighed for mangfoldig dyrkning af mad mange år frem og med plads til fugle og dyreliv.

Kr. 1950,00

Pileflet en brødkurv

Kr.400,00

Permakultur for alle (Weekendkursus)

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Permakultur for alle - kom bag begrebet permakultur, der er en naturvenlig og mangfoldig måde, der bruges lokalt såvel som verden over med stor effekt.

Kr. 1950,00

Frødag

BaneGaarden Otto Bussesvej 45, København SV, Danmark

Sammen med en lang række andre frø-entusiaster deltager Naturplanteskolen i Frødag på BaneGaarden i København SV.

Regenerative jordbrug (seminar)

Taastrup Medborgerhus Taastrup Hovedgade 71, Taastrup

Det er et stigende fokus på det danske landbrug. Ikke mindst i forhold til den centrale rolle erhvervet spiller, når det drejer sig om direkte fødevareforsyning, Danmarks nedbringelse af CO2-udslippet og styrkelse af biodiversiteten.

Fra græsplæne til grøntsagsmark

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Har du en have og en græsplæne, som du kunne ønske dig blev et frodigt, summende og spiseligt paradis allerede i år? Men har du ikke tid, ikke erfaring, ikke lyst til at knokle… så se lige her!

Sæsonåbning 2023, Lørdag

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Foråret står for døren og det er tid at komme i gang med syslerne, og det er også tid til at åbne Naturplanteskolen for sæsonen 2023.

Sæsonåbning 2023, Søndag