Dyrk svampe indendørs

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Med en plastikspand, noget strøelse, en gryde, god hygiejne samt ganske få andre ting og dit svampemycelium kan du dyrke svampe selv til hele familien i vinterperioden.

Kr. 250,00

Podekursus

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Lær om podekviste, grundstammer, snitteteknik, ombinding, pasning og pleje af dit nye lille frugttræ. Begyndere kan pode æbler, som er nemmest af få succes med, mens øvede podere også kan få mulighed for at prøve blomme og pære.

Kr. 500,00

Flerårige grøntsager og skønne gamle køkkenurter

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Flerårige grøntsager tager udgangspunkt i både gamle og glemte nordiske køkkenurter og farverige madtraditioner fra andre himmelstrøg. Med permakulturens interesse for bæredygtige, nemme og gennemtænkte dyrkningssystemer og en mangfoldighed af spiselige afgrøder genopdager vi de flerårige grøntsager med potentiale for høst næsten året rundt.

No dig køkkenhave kursus (gravefri dyrkning) – 5 moduler

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Vil du gerne dyrke mere af dit eget grønt, rodfrugter og kartofler efter No dog-princippet? Kom til dette kursus over fem eftermiddage og lær hvordan med enkle midler og med eller uden erfaring.

Kr. 1150,00

Lær at flette dit eget bønnestativ

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Bønnestativer er flotte og funktionelle til alle klatrende planter, og de kan laves i flere størrelser afhængig af dit behov. Her lærer du teknikken og fletter sammen med andre, så du får pilens egenskaber ind i fingrene og kan fortsætte hjemme med både denne og andre slags pileflet.

Kr. 490,00

Jubilæumsfejring og grill i haven (Lørdag)

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Naturplanteskolen fejrer 10 års jubilæum med en historiske særudstilling med regenerativt fremtidsperspektiv ”Stedtræet – Fra fattig hovbonde til moderne selvforsynerfamilie på 250 år”

Jubilæumsfejring og grill i haven (Søndag)

Haverundvisning med pizzaevent – Mors dag

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Udendørs haverundvisninger med Naturplanteskolens indehaver, Aiah Noack, der fortæller om permabede, frugtlund, swales, årstidens høst af bladgrønt, flerårige kål og porrer, lakridssmage, krydderurter mm.

Kr. 75,00

Nattergaletur

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Kom på en tidlig morgentur gennem Naturplanteskolens haver, skove og lysninger, hvor der er fuglestemmer. Vi har før hørt nattergalen to steder og mange andre fine, smukke og eksotiske stemmer.

Kr. 95,00

Haverundvisning med urtepandekager i haven

Kr. 75,00

Spiselige blomster og Fantasilater

Naturplanteskolen Stærkendevej 177, Hedehusene, Danmark

Vi springer ud i de spiselige blomster som dyrkes i Naturplanteskolen i rigelige antal. Vi gennemgår de spiselige blomster for smag, udseende, holdbarhed og plukker og fremstiller en festlig og smagsrig Fantasilat, som vi spiser i fællesskab.

Flerårige grøntsager og skønne gamle køkkenurter