x-A-Forside-210922 – slider

Velkommen til Naturplanteskolen

Vi elsker naturen med al dens mangfoldighed, og vi nyder at dele vores passion med dig.

Kom og se vores store udvalg af danske hårdføre krydderurter, spiselige blomster, flerårige kål og grøntsager, bladløg eller kendte og sjældne spiselige buske og træer.

Vores planter er dyrket med økologi, håndkraft og kærlighed – imens fuglene synger i træerne – og sælges i vores fysiske plantesalg.

Vi rådgiver gerne om de bedste løsninger til både små og store haver.

Netbutik og gavekort

Du kan altid shoppe i vores netbutik, hvor du kan købe økologiske frø, bøger, løg, havebesøg, gavekort, bæredygtige butiksvarer og meget mere – alt efter sæsonen.

Vær opmærksom på at planter, træer og buske kun sælges i vores fysiske butik.

Gavekort fra Naturplanteskolen

Kåret som Danmarks vildeste virksomhed

Naturplanteskolen blev kåret til Danmarks Vildeste virksomhedAiah Noack om kåringen:

“Hvor er det herligt at blive personligt inviteret til kåring af Danmarks vildeste kommune i går. Jeg troede egentlig, at jeg bare var inviteret med som det tynde øl, men nej!

Da der skulle udnævnes vilde virksomheder blev jeg selv inviteret op på podiet og nu kan Naturplanteskolen flage højt med det fedeste brand, “Danmarks vildeste virksomhed”.

Alle de virksomheder, som blev nævnt i kommunernes “grønne bøger”, er blevet vurderet af miljøminister Lea Wermelin, bonderøven himself Frank Erichsen, Morten D.D. Hansen, Søren Ryge og andre gode grønne ping’er.

Tak til alle jer for anerkendelsen!”

Permakultur og design

Oplev permakultur i praksis i Naturplanteskolens 10000 m2 store spiselige skovhave.

Du kan bestille et havebesøg eller en haveplan til din egen have, baseret på permakulturens etik, principper, spiselige planter og praktiske designsystem.

Follow a manual added linkFollow a manual added link

Naturplanteskolens Venner

For blot kr. 200,- årligt kan du være medlem af støtteforeningen Naturplanteskolens Venner.

Foreningens frivillige er et vigtigt omdrejningspunkt ved events, markeder og for Naturplanteskolen generelt, så kom og vær med til at videreføre Danmarks Vildeste virksomhed.

Læs mere om foreningen og køb dit medlemskab her.