Naturplanteskolens planteskatalog

Blåbær

Blåbær er en sundbundsplante og kræver gerne at man planter flere planter, så de kan bestøve hinanden for at give bær.

Mere om blåbær.

Vi tager forbeholdt for lager og udgåede produkter. Husk at planter, buske og træer, som vises i planteskataloget, kan ikke købes online, men du er naturligvis velkommen til at kontakte os for at høre om det ønskede produkt er hjemme, så du kan afhente det på planteskolen i Hedehusene.

Kontakt:
Skriv til spisdinhave@naturplanteskolen.dk

Amerikansk blåbær 'Blue Crop'

Amerikansk blåbær ‘Blue Crop’

Plantebeskrivelse:
Højbusket blåbær med smukke hvide blomster i maj. Lang bærsæson sommer og efterår samt skøn rød høstfarve.

Vokseplads:
Trives i fuld sol og halvskygge i læ og med rødderne i fugtig sur jord bestående af enten nåle eller spagnum, evt. flis/spåner (tåler ikke kalk i jorden).

Høst:
Blåbær høstes igennem en længere sæson (september – oktober), når bærrene er mørkeblå og modne.

Naturplanteskolen

Amerikansk blåbær ‘Bluejay’

Høst:
Blåbær høstes igennem en længere sæson (fra tidlig juli), når bærrene er mørkeblå og modne.

Amerikansk blåbær 'Darrow'

Amerikansk blåbær ‘Darrow’

Høst:
Blåbær høstes igennem en længere sæson (oktober), når bærrene er mørkeblå og modne.

Naturplanteskolen

Amerikansk blåbær ‘Duke’

Høst:
Blåbær høstes igennem en længere sæson (juli – august), når bærrene er mørkeblå og modne.

Amerikansk blåbær 'Elisabeth'

Amerikansk blåbær ‘Elisabeth’

Amerikansk blåbær 'Hort Blue'

Amerikansk blåbær ‘Hort Blue’

Høst:
Blåbær høstes igennem en længere sæson (august), når bærrene er mørkeblå og modne.

Amerikansk blåbær 'Putte'

Amerikansk blåbær ‘Putte’

Vaccinium angustifolia

Plantebeskrivelse:
Dværgform af højbusket blåbær med smukke hvide blomster i maj. Lang bærsæson sommer og efterår samt skøn rød høstfarve.

Høst:
Blåbær høstes igennem en længere sæson (tidlig august), når bærrene er mørkeblå og modne.

Amerikansk blåbær 'Reka NZ'

Amerikansk blåbær ‘Reka NZ’

Diverse blåbær

Nordisk blåbær

Vaccinium myrtillus

Plantebeskrivelse:
Lav busk med grønne grene og små blade. Søde hvide blomster i maj. Ca. 35 cm høj.

Høst:
De små nordiske blåbær, der er gennemfarvede, høstes i juni-juli. Spises ofte af fugle. Falder nemt af.

Tips:
God bunddække til surbundsbedet.

Smag:
Smagen er aromatisk syrlig-sødlig.