Besøg Naturplanteskolen

Kom på besøg i vores bæredygtige verden af økologiske spiselige planter, klimavenlige haver, levende gårdbutik og vores nye friluftscafé – Naturplanteskolen er et dejligt sted helt ude på landet.

Vi byder på frisk luft til lungerne, fuglesang til ørebøfferne, sød giftfri haveglæde til sjælen og et kæmpe udvalg af spiselige og insektvenlige planter til at skabe din egen glade have med. Vi formidler bæredygtig gør-det selv-viden igennem kurser, foredrag, rundvisninger, rådgivning, havedesigns og havebesøg samt grundig vejledning, når du handler hos os.

I 2019 besøgte mere end 4000 mennesker os. Alle aldre glædes over vores grønne oase. – de kan ikke tage fejl!

Naturplanteskolen:

• En insektvenlig og spiselig have med demonstration af blandt andet flerårige grøntsager i klimarobuste CO2 lagrende bede, håndtering af vand som ressource, omlægning fra græs og granskov til mad og plads til alle væsener.
  • En grøn legeplads og et eksperimentarium for nytænkende naturinspirerede leve- og dyrkningsmåder.
  • En omsorgsfuld planteskole med produktion og salg af flerårige spiselige planter.
  • Salg og udgivelse af bøger om spiselige planter, blomster og klimavenlige dyrkningssystemer.
  • Konsulent- og ekspertviden med havebesøg og haveplaner samt anden rådgivning om spiselige og bæredygtige haver. Vi besøger kunder overalt i landet med haver i alle størrelser, fra rækkehus til villahave, landhave og skovhaver.
  • Kurser og events om bæredygtige haver og selvforsyning med emner som min første spiselige have, selvforsyning, pileflet, frøhøst, flerårige grønsager, skovhaver, havedesign og introduktion til permakultur samt meget mere.

Naturplanteskolen viser dig vejen til Insekternes have – vi glæder os til at se dig!

Aiah Noack & Co