Biodiveristetsdage på Naturplanteskolen

søndag 28 jul 2024
Udløbet

Biodiversitet (weekend-event)

Søndag d. 28. juli 2024: Biodiversitetsdage – sommerfuglesafari, naturbingo og pizzaer fra vores udendørs stenovn

Gratis event

Naturplanteskolen er blevet kaldt Vestegnens bedste biodiversitets-hotspot, og det er med stor stolthed, at vi i samarbejde med Danmarks Naturfredningsforening Høje-Taastrup inviterer til en weekend i biodiversitetens tegn.
Vi har inviteret sommerfugle-ekspert Kenneth Penter Pedersen og insekt-entusiast Sabine Threms til at præsentere Naturplanteskolens mangfoldige liv for børn og voksne. Kom og vær med, når vi dykker ned i alt det, som flyver eller kravler mellem planterne.
Begge dage har vi tændt pizzaovnen og serverer lækre hjemmelavede pizzaer med grønt og urter fra haven.
Vi har sammensat et program til både børn og voksne:
  • Kl. 11.00 – 12.30: Naturbingo med Sabine Threms – særligt for børn og barnlige sjæle, der kan begejstres over de små dyrs liv under træstubbe og lignende.
  • Kl. 13.30 – 15.30: Sommerfuglesafari ved Kenneth Penter Pedersen, som guider rundt i hele haven for at møde de sommerfugle, der byder sig til. Kenneth fortæller også om, hvad du selv kan gøre for at få flere sommerfugle i din have.
Programmet foregår både lørdag og søndag kl. 10.00 – 16.00. Vi sælger honning fra vores lokale biavler, og har tilbud på insektvenlige planter både buske, træer, urter og blomster.
Arrangementet er gratis, så du behøver ikke at tilmelde dig, men pizzaer (kr. 95,- pr. stk) må meget gerne bestilles i forvejen – BESTIL PIZZAER TIL SØNDAG