Frugt- og bærweekend på Naturplanteskolen

søndag 1 sep 2024
Udløbet

Høstmarked (Weekend-event)

Lørdag d. 31. august 2024 og søndag d. 1. september 2024 – Høstmarked – et gratis event ved Naturplanteskolen.

Så er det tid til årets økologiske høstmarked. På Naturplanteskolen har vi fokus på den spiselige have og naturen omkring os. Kom og smag vores naturpizza, tag børnene med på botanik-tur og gæt en flerårig grøntsag – vinderen får sin yndlingsplante med hjem.

FORELØBIGT PROGRAM

Kl. 10.00 Planteskolen åbner og Café Vild byder på nybagt croissant og skovturskaffe
Kl. 10.30 Haverundvisning og smagsprøver på aktuelle spiselige planter med Aiah Noack
Kl. 11.15 Dagens kartoffel-gættekonkurrence skydes i gang
Kl. 11.30 Søndag: Demo af årstidens Naturbuketter med blomsterdekoratør Helene Bjerre
Kl. 12.30 Urtesuppe og snobrød i haven og lækre hjemmelavede natursandwich, kager, kaffe og te mm i Café Vild
Kl. 14.30 Søndag: Demo af spændende frugttræer og buske med gartner Bjørn Gyde
Kl. 15.30 Vi siger tillykke: Dagens vinder af kartoffelkonkurrencen udpeges
Kl. 16.00 Vi siger tak for i dag.

Pris m.v.:
Aktiviteterne er gratis og varer ca. 30 minutter og kræver ikke tilmelding.

Begge dage:
Boder med honning, keramikkunst, hudpleje. biodynamiske rodfrugter og grøntsager. Café Vild er åben med kaffe, te, kage, sandwich samt Hansens Is.

Planteskolen har masser af gode tilbud på økologiske frugttræer, bærbuske, krydderurter mm.