• Denne begivenhed er allerede afholdt.

Permablitz – fra græs til blomstermark

lørdag 23. marts 2024, 11:00 - 15:00

- Gratis
Permablitz på Naturplantekolen.

Lørdag d. 23. marts 2024 – Permablitz – Fra græs til blomstermark

Vi drømmer om en blomstermark til pluk selv og til de økologiske blomsterbindingskurser vi gerne vil tilbyde. Vi har brug for hjælp til at slå græsset og sprede den komposterede hestemøg ud, som allerede ligger klar, og til sidst så blomster og lægge knolde.

Kom og hjælp os i tre- fire timer. Undervejs fortæller vi om vores metode, og du kan stille alle de spørgsmål til permakulturen, som du vil, og der er selvfølgelig også rundvisning i Naturplanteskolens have med blandt andet 18 hügelbede og swales til at håndtere regnvandet. Arrangementet er gratis, og vi giver en skål suppe med brød i vores café Vild, når vi er færdige. Øl og vand kan købes.

Hvad er en permablitz?
Spørger du måske – det er en flok mennesker, som mødes og løser en opgave i fællesskab og slutter af med fælles mad og hygge.

Pris m.v.:
Gratis, men tilmelding er nødvendig. Din tilmelding skal til til vores mail: spisdinhave@naturplanteskolen.dk. Husk praktisk tøj og sko alt efter vejret. Af hensyn til planlægningen, så giv os venligst besked hurtigst muligt, hvis du bliver forhindret.

Tid og sted:
Lørdag den 23. marts 2024, kl. 11.00 – 15.00 på Naturplanteskolen, Hedehusene.

Undervisere:
Agronom og skovhavedesigner Eva Max Andersen

Deltagerantal:
Fra 6 til 10 deltagere.

Sidste frist for tilmelding & det med småt:
2 dage før arrangementets start. Husk at læse vores handelsbetingelser og har du spørgsmål til arrangementet, så kontakt Naturplanteskolen på spisdinhave@naturplanteskolen.dk.

Dato:
lørdag 23. marts 2024