• Denne begivenhed er allerede afholdt.

Samtalesalon – Tanke for detajlen

lørdag 22. maj 2021, 14:00 - 16:00

- Kr. 150,00
Samtalesaloner på Naturplanteskolen

Samtalesalon – Tanke for detaljen

Kom og vær med i en Samtalesalon, hvor vi tager afsæt i grundlæggende principper i naturen for at blive klogere på, hvad der kan guide os i livet som mennesker.

Dagens tema er ”Tanke for detaljen”, fordi vi lader os inspirere af insekternes rolle i naturen til at få øje på vigtige detaljer i vores eget liv. Insekterne er ofte næsten ikke til at få øje på. Især ikke hvis vores fokus blot er på roserne og æblerne og alt det andet, vi selv har dyrket.

For nogen kan insekterne nærmest forekomme som et ubekvemt onde, som stikker, larmer, fortærer og ser mærkelige ud. Men insekterne har afgørende betydning for opretholdelsen af vores økosystemer. De bestøver og fungerer som madding for andre arter. Skaber vi ikke gode betingelser for dem, skaber vi heller ikke gode betingelser for den større helhed.

Vi kan som mennesker måske af og til også glemme vigtigheden af detaljen i vores eget liv. Hverdagen, skraldemændene, saltet, vejrtrækningen. Hvad er der mon af detaljer i dit liv, som får det hele til at hænge sammen? Er der en lille blomsterbi i din familie eller venskabskreds, som får det hele til at hænge sammen? Måske du er den lille bi? Hvilke detaljer i samfundet, bør vi værne om og glædes over, og hvordan kan vi gøre det?

Det vil vi forsøge sammen at blive klogere på i en samtalesalon om ”Tanke for detaljen”.

Hvad er en Samtalesalon?
En Samtalesalon er et to timers arrangement, hvor du vil blive sat sammen på kryds og tværs med de andre fremmødte for at tale sammen om dagens tema. Du vil blive guided hele vejen igennem med sjove samtaleøvelser og spørgsmål, og du behøver hverken at være klog eller velargumenteret. Bare kom som du er. Formålet er at møde mennesker med samme interesse som dig og blive klogere på dig selv og livet.

Om vores vært Sarah Warny Berg:
Sarah har virksomheden Klogere Sammen, hvor hun lever af at skabe dialog og samhørighed mellem mennesker, bl.a. gennem Samtalesaloner.

Kursuspris:
Kr. 150,00 pr. person, og det inkluderer kaffe/te.

Deltagerantal:
30 deltager.

Sidste frist for tilmelding, betaling & aflysning
2 dage før arrangementets start.

Hvis vi aflyser:
Betalingen for din deltagelse i arrangementet returneres snarest muligt, hvis Naturplanteskolen aflyser arrangementet.

Har du spørgsmål til arrangementet eller din tilmelding:
Kontakt Naturplanteskolen på spisdinhave@naturplanteskolen.dk.

Gennemføres naturligvis med udgangspunkt i gældende coronaregler!

Dato:
lørdag 22. maj 2021